top of page
Writer's pictureVeronika Skorodihina

Kas ir labbūtība?

Updated: Oct 17



Mūsu pētījuma atziņas par 2500 darbinieku izlasi no dažādiem uzņēmumiem Latvijā rāda, ka vadītāju atbalsts un uzņēmuma sniegtais atbalsts ir divi no vissvarīgākajiem faktoriem, kas pozitīvi ietekmē darbinieku labbūtību, darba devēja tēlu un darbinieku lojalitāti.

Papildu dati no citiem pētījumiem uzsver darbinieku labbūtības nozīmi:
  • Uzņēmumos, kas ievieš ilgtspējīgas labbūtības programmas, tiek novērota 30% augstāka darbinieku iesaiste (Gallup, 2019).
  • 79% darbinieku piekrīt, ka viņi jūtas vairāk novērtēti, ja uzņēmums mēra un seko viņu labbūtībai (APA, 2020).
  • Uzņēmumos, kas ievieš labbūtības iniciatīvas, tiek sasniegts 33% augstāks inovāciju līmenis (University of Cambridge, 2022).
  • 57% darbinieku un 70% vadītāju apsver darba maiņu uz uzņēmumu, kas piedāvā atbalstošāku darba vidi (Deloitte, 2021).

Psiholoģiskā labbūtība darbavietā atspoguļo cilvēka personīgo pieredzi un subjektīvo vērtējumu par ar darbu saistītiem faktoriem. Piemēram, iesaiste darbā, apmierinātība ar darbu, pozitīvi emocionālie pārdzīvojumi darbā (prieks, laime, aizrautība u.tml), personīgā un profesionālā izaugsme, darba jēgpilnība, psiholoģiskā drošība un citi ar darbu saistīti faktori būs tie, kas veido darbinieka labbūtību darbā.

Ir skaidrs, ka ir svarīgi noteikt labbūtības robežas, lai izprastu, kuri tieši labbūtības faktori vai to apvienojums ir aktuālākie konkrētajā kontekstā, lai attiecīgi veidotu uzņēmuma labbūtības vīziju, nospraustu konkrētus mērķus un ieviestu piemērotas labbūtības programmas un intervences.

Lai uzlabotu darbinieku labbūtību, uzņēmumiem jāņem vērā konkrēti soļi:

  1. Aptaujas un pētījumi palīdz noskaidrot, kā darbinieki jūtas un kas ir būtiskākie uzlabojumu punkti. 79% darbinieku piekrīt, ka viņi jūtas vairāk novērtēti, ja uzņēmums mēra un seko viņu labbūtībai (APA, 2020). Lai zinātu, kā rīkoties, ir jāzina, kur šobrīd atrodamies.
  2. Pēc pētījuma veikšanas ir nepieciešams apspriest rezultātus vadības līmenī un turpināt rezultātu apspriedi visos pārējos vadītāju līmeņos, lai noskaidrotu katras komandas unikālos izaicinājumos. Ja nepieciešams, turpināt darbnīcas, fokusgrupas un intervijas, lai noskaidrotu darbinieku perspektīvu un ko tieši viņiem nozīmē šie rezultāti?
  3. Ir svarīgi veidot uzņēmuma, komandas un individuālā līmeņa aktivitātes un mērķus.
    1. Uzņēmuma līmenī fokusējoties uz personālvadības politikām, procesiem, kopējai darbinieku izglītošanai un attīstīšanai, kā arī iekšējās komunikācijas uzlabošanā.
    2. Komandas līmenī nepieciešams veidot atsevišķas aktivitātes, balstoties uz konkrētās komandas vai darbinieku grupas izaicinājumiem. Arī vadītāju loma darbinieku labbūtībā ir izšķiroša. Apmācot vadītājus veicināt uzticēšanos, atbalstu un rūpes, uzņēmumi veido spēcīgu komandu un uzlabo darba vidi.
    3. Savukārt, individuālajā līmenī nepieciešams nodrošināt regulāras 1:1 sanāksmes ar darbiniekiem un psiholoģisku atbalstu, kad tas ir nepieciešams.

Darbinieku labbūtības uzlabošana: mūsu pieeja

Mūsu metodoloģija nodrošina precīzu un visaptverošu darbinieku labbūtības novērtējumu, palīdzot darba devējiem veidot veselīgāku un produktīvāku darba vidi, ko ir novērtējuši jau vairāk kā 10 Latvijas uzņēmumi. Ir jāzina, kas notiek šajā brīdī, lai zinātu, ko mainīt. Lielākais izaicinājums uzņēmumiem - nolemt, kurā jomā koncentrēt darbības? Mēs palīdzam:
  • Veidot izpratni par uzņēmuma iekšējo kultūru un darbinieku vajadzībām.
  • Identificēt darba devēju stiprās puses un galvenās izaicinājumu jomas.
  • Noteikt un īstenot prioritātes, kas uzlabos darbinieku pašsajūtu un uzņēmuma kultūru.
  • Gūt visaptverošu ieskatu par organizācijas veselību un darbinieku labbūtību.
  • Noteikt galvenās prioritātes un investīciju jomas.

Darbinieku labbūtība ir kritiska veiksmīgai uzņēmuma darbībai. Uzņēmumi, kas veicina psiholoģisko drošību un rūpējas par savu darbinieku labbūtību, ne tikai uzlabo savu reputāciju, bet arī samazina darbinieku mainību un veicina produktivitāti. Pētījumi rāda, ka darbinieki, kuri jūtas novērtēti un redz, ka vadība patiesi rūpējas par viņiem, ir vairāk lojāli un motivēti veicināt uzņēmuma panākumus.

Lai uzlabotu labbūtību, ir svarīgi apzināties, kur šobrīd atrodaties, un skaidri identificēt uzlabojumu jomas. Labbūtības mērījumi ir pirmais solis ceļā uz efektīvu stratēģiju un noturīgu rezultātu izstrādi.

Vai vēlaties saprast, kā jūsu uzņēmums var veicināt darbinieku labbūtību un uzlabot darba devēja tēlu? Pēc mūsu labbūtības pētījuma mēs palīdzēsim jums identificēt uzlabojumu prioritātes un attīstīt stratēģijas, kas atbilst jūsu uzņēmuma vajadzībām.

🚀 Sazinieties ar mums un noskaidrojiet savu Labbūtības indeksu, lai soli pa solim veidotu atbalstošu un ilgtspējīgu darba vidi, kurā jūsu darbinieki var augt un plaukt.
137 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page